|
Et velkjent skue for alle, der man kikker ned på svaberget med gul lav, slik så det ut når det var nærmest orkan styrke i kastene i går. Bildet tatt utenfor hytta. Dette kommer vi garantert aldri til å se igjen og bilde i glass og ramme vurderes. Så litt over til det faglige ved stasjonen. Startet de første timene frem til kl 11 med kun kope og fuglekonge åpne, pga vind og stadige små regnbyger. Kl 11 satt vi opp full runde. Lite lyd i buskene, men allikevel bra med fugl i netta. Dagens rm: 3 gjerdesmett, 3 grønnsisik, 2 brunsisik, 26 fuglekonge, 4 gransanger, 1 GULBRYNSANGER, 1 trekryper, 11 munk, 11 grønnfink, 1 bokfink, 2 kjøttmeis, 7 rødstrupe, 1 svarttrost, 2 måltrost, 1 tårnfalk. Totalt 87. Ellers observert 2 låvesvale, 1 spurvehauk, 2 tårnfalk og trolig jaktfalken som dro litt for kjapt forbi.
Har ikke tru på morgendagen i det hele tatt, for å ikke jinxe det for mye. JFK og SEi
0 Comments
Leave a Reply. |
|
RSS Feed